petak, 1. veljače 2013.

Vikend desert: True orange génoise



Odlučila sam uvesti jednu novu kategoriju na ovaj blog, a zove se vikend desert. Tu će se naći isprobani recepti, moje želje i prijedlozi za nadolazeći vikend. Trudit ću se da to budu jednostavni i brzi recepti, ali ako mi zapne za oko nešto kompliciranije i to ću staviti. Vikend je pravo vrijeme za malo anti stres anganžmana u kuhinji ;)

 

True orange génoise je torta koju sam još davno (prije tri godine) vidjela u knjizi R.Levy Beranbaum: Rose's heavinly cakes. I svake godine u ovo vrijeme imam u planu da je napravim jer upravo sada je vrijeme kada možemo (ako imamo sreće) doći do domaćih naranača. U originalu se koriste naranče iz Sevilje. Ja sam koristile one crvene (iz Sicilije) i stvarno sam zadovoljna. Neke stvari sam pojednostavnila (koliko je moguće) i stvarno sam zadovoljna kako je ispala.


True orange génoise

Tijesto
37 g (3 žlice) maslaca
1 žličica vanilin ekstrakta
4 jaja (veća)
100g šećera
100g (50g običnog brašna+ 50g gustina)

Otopiti maslac i dodati vanilin ekstrakt. Ostaviti da se hladi. Izmiksati jaja i šećer dok se ne dobije pjenasta smjesa. Izvaditi jednu šalicu smjese van i pomiješati je s ohlađenim maslacem. U ostatak smjese dodati polako polovinu mješavine brašna (ovdje treba biti pažljiv da ne ostanu grudice brašna). Dodati mješavinu maslaca i jaja. Umiješati na isti način i ostatak brašna. Peći tijesto oko 30 minuta na 175 stupnjeva (i ovdje treba biti pažljiv, ako je pećnica jaka postoji mogućnost da površina zagori zato pazite). Kada je gotovo izvadite tijesto iz pećnice i ostavite da se ohladi tek toliko da ga možete izvaditi iz kalupa.

Klasična krema od naranče (orange curd)
4 veća žutanjka
4 žlice ribane korice od naranče
150g šećera
57 g (4 žlice) maslaca
sok od otprilike tri naranče (100g)
prstohvat soli

Miksati žutanjke i šećer i maslac dok se sve fino ne spoji. Umiješati sok od naranče i sol. Kuhati na tihoj vatri povremeno miješajući dok krema ne postane gusta. Krema treba biti dovoljno gusta da ostaje na špatuli, a da se ipak može lijevati. Ne dopustiti da krema provrije. Ako je temperatura previsoka, radije je sklonite sa štednjaka pa ponovo vratite. Kada je krema dovoljno gusta preliti je preko cijediljke u drugu posudu. Pažljivo umiješati koricu naranče i ostaviti kremu da se hladi (oko 3 sata).

Krema od tamne čokolade (dark ganache)

113g tamne čokolade

116g (1/2 šalice) vrhnja za šlag
1/4 žličice vanilin ekstrakta

Ugrijati vrhnje do točke vrenja i preliti preko čokolade razlomljene na kockice. Umiješati vanilin ekstrakt. Procijediti ganache u novu posudu i ostaviti da se hladi.

Postupak:
prvo napraviti kremu od naranče, zatim ganache pa onda tijesto. Nakon što se tijesto ohladilo prerezati ga popola, preliti s par žlica toplog mlijeka. Namazati ga kremom od naranče. Zatim staviti i drugu polovicu. I nju natopiti s par žlica toplog mijeka. Cijelu tortu namazati ganache-om. Ostaviti je u frižideru da se stisne. Poslužiti s kriškama naranče...

Broj komentara: 8:

Laka kuharica kaže...

Obožavam kombinaciju okusa čokolade i naranče, pa mi se ovo čini savršenim kolačem. Pinam ga, a mislim da bi se postupak čak mogao i malo pojednostaviti, a da sve ipak ostane jednako fino.

Bite my cake kaže...

divna je, i ja jako volim ovu kombinaciju namirnica

Jovanka Baštovanka kaže...

i ja volim okus cokolade i narandze.. a ove su crvenkaste su mi super! i okusom i izgledom, zato ne sumnjam u kvalitetu ove torte =)))

Anja kaže...

Pa prekrasno, fotka mi je izmamila ogromnu želju za ovom tortom :))

Tamara kaže...

ja obožavam deserte s naranančom, sviđa mi se ideja za novu "rubriku"

Just Cake Girl kaže...

Prekrasna je! Zanimljive su mi i narančice :)

mateja kaže...

odlična :)

What's for dessert? kaže...

Odlična ideja za novu rubriku! Obožavam kombinaciju čokolade i naranče, a ove crvene naranče su mi baš posebne!

Objavi komentar